דו קרב מותח: ניכיון צ'קים או מימון פלוס מבית ERN



צ'קים דחויים מייצרים קושי תזרימי לבתי העסק, כך שלא מעט בעלי עסקים פונים לשירותי ניכיון צ'קים, ורואים בהם פתרון יעיל ונוח לבעיות תזרים המזומנים בעסק. אולם אליה וקוץ בה: לשירותי ניכיון הצ'קים חסרונות בלתי מבוטלים לצד יתרונותיהם. החלטנו לסקור את כל נושא ניכיון הצ'קים ומאידך לחשוף בפניכם את היתרונות הטמונים בשירות המימון פלוס של חברת ERN, על פני השירות הסטנדרטי של ניכיון צ'קים.

קשיים בתזרים המזומנים
בעלי עסקים רבים מוצאים את עצמם בין הפטיש לסדן: מצד אחד, הרצון למכור כמה שיותר ולהעניק ללקוחותיהם תנאים אופטימליים, ולהיענות לבקשותיהם לדחיית מועד התשלום (והרי הלקוח תמיד צודק, לא?). מצד שני, יש עסק לנהל, צריך לשלם משכורות לעובדים במועדן, להעביר תשלומים לספקים ולהזמין סחורות.
ניכיון צ'קים הוא הפתרון לקשיי התזרים העשויים לנבוע מדחיית מועד פירעון התשלומים.

מהו ניכיון צ'קים?
ניכיון צ'קים הוא הקדמת תשלום לאותם צ'קים דחויים תמורת ריבית מסוימת. השירות מהווה נתיב מימון נפוץ בשוק העסקי והוא ניתן ע"י גורמי מימון שונים ביניהם בנקים וחברות מימון חוץ בנקאיות.

שיעורי הריבית משתנים, ומושפעים ממכלול גורמים, ביניהם ניתן למנות את מועד הפירעון (בדרך כלל ככל שהוא מאוחר יותר, גובר הסיכון ועולה הריבית המשולמת) וכמובן כפיפות לדין. גורם משמעותי נוסף הוא אחוז המימון בניכיון צ'קים. בנקים וחברות מימון חוץ בנקאיות לרוב מעניקות אחוז מימון הנע סביב 70% מערך הצ'ק (בניכוי הריבית) ומשאירות לעצמן בטוחה של 30% מערך הצ'ק.

פתרון זה מהווה חמצן ממש עבור בתי עסק רבים, שנקלעים למצוקה מבחינת תזרים המזומנים שלהם, ומקבלים פתרון בזכות החברות המנכות את הצ'קים הדחויים.

הודות לשירותי ניכיון צ'קים, מצליחים בעלי עסקים רבים לשלם את משכורות העובדים במועדן, לעמוד בהתחייבויות ובתשלומים מול גופים ציבוריים וספקים, ולרכוש באופן סדיר סחורות ושירותים.

היבטים אלו ונוספים התלויים בתזרים מזומנים סדיר, הם מחויבי המציאות בכל הנוגע לניהולו של עסק תקין. זאת ועוד: שירותי ניכיון הצ'קים יכולים לאפשר לבעל העסק ליהנות מהנחות המזומן, ששיעוריהן עשויים להאפיל על הריבית המשולמת על כל צ'ק שנוכה, וזאת בלי שתיווצר תלות בהגדלת מסגרת האשראי הבנקאית או בניצול ביטחונות אחרים.

היתרונות והשדרוגים הטמונים בשירות המימון פלוס של חברת ERN שלא תמצאו בחברות ניכיון הצ'קים
אחד היתרונות העיקריים שיש לשירות המימון פלוס של חברת ERN על פני ניכיון צ'קים סטנדרטי הוא המענה לבעיית הצ'קים החוזרים.

ניכיון צ'קים רגיל, מספק מענה לצ'קים דחויים, אך מרבית החברות העוסקות בתחום נותנות מענה מימוני בלבד ולא מענה תפעולי לבית העסק כך שבמקרה והצ'ק חוזר חברת הניכיון מחייבת את חשבון בית העסק בסכון שנוכה, מייצרת לו בעיה תזרימית ומחזירה את הצ'ק לבית העסק להמשך טיפולו.

בעיה נוספת היא נושא התפעול. כיום על מנת לקבל מימון לצ'ק יש לגשת לסניף הבנק שלך או לחברת המימון, לבזבז זמן מיותר בעמידה בתור בפקקים ובזמן ביצוע העסקה.

לעומת זאת, שירות המימון פלוס של חברת ERN נותן מענה מלא לכל תחום הצ'קים בבית העסק כך שהצ'ק הופך למזומן. למעשה, לאחר אישור הצ'ק במערכות החברה הצ'ק ייאסף על ידי נציג החברה, יופקד בחשבונה ובעל העס' יקבל 100% מערכו בהעברה בנקאית ולא נפגש עמו יותר גם במקרים בו הוא חוזר.

בית העסק חוסך עלויות שונות (עמלת הפקדה, עמלת צ'ק חוזר וכו') שאותן משלם היום במסגרת העבודה מול הבנק וכמובן זמן תפעול, ללא צורך אפילו לצאת מבית העסק. במסגרת השירות חברת ERN תטפל בצ'ק שחזר מבלי לערב את בית העסק וברוב המקרים אפילו לא תיידע אותו על חזרתו.

בעלי עסקים המעוניינים לקבל פתרון תפעולי כולל ולייעל את הטיפול בפעילות הצ'קים תוך חסכון בזמן, משאבים, התאמות בנקים – יכולים ליהנות משירות מימון פלוס.

כשבעל עסק המנוי על שירות מימון פלוס של חברת ERN, מקבל צ'ק, סורק אותו במערכת ממוחשבת ומתקדמת של החברה, מקבל אישור און ליין ו… שוכח מכל העניין.
חברת ERN מתחייבת להעביר את סכום הצ'ק לחשבונו של בעל העסק המנוי על השירות בתוך 2 ימי עסקים בלבד!

לסיכום, זה הזמן להצטרף לרשתות והמותגים המובילים בישראל שמנויים על שירותי חברת ERN.
השתדרגו והתקדמו גם אתם לדרך הבטוחה, המשתלמת והנוחה לקבל תשלומים בצ'קים (גם באפליקציה לניכיון ובדיקת צ'קים) מלקוחות כיום!
פנו עוד היום לחברת ERN, בחרו את מסלול השירות המיטבי עבורכם, ותשכחו מכל כאב הראש של צ'קים חוזרים ובעיות בתזרים המזומנים.

היי דברו איתי בוואצאפ