דבר המנכ"ל



לקוחות יקרים,

רבים סברו שעולם הצ'קים שייך לעבר אך היקף סכום השימוש בצ'קים ממשיך לגדול, וכיום לפי נתוני בנק ישראל כ-34% מהתשלומים בישראל מבוצעים באמצעות שימוש בצ'קים, בהיקף שנתי של 811,691 מיליארד ₪ (בשנת 2021). התשלום בצ'ק זוכה לתמיכה מצד בנק ישראל, והבנקים השונים משקיעים זמן רב ומשאבים בהפיכתו לדיגיטלי תוך חיזוק היתרונות הטמונים בו, שהחשוב בהם הינו אשראי חוץ בנקאי נוח וזמין מידית לשימוש .כך מתאפשרת קבלת אשראי חוץ בנקאי מעבר למסגרת המוגבלת שהוענקה לו ע"י המערכת הבנקאית וחברות כרטיסי האשראי.

בנק ישראל פועל להפיכת כלל אמצעי התשלום לדיגיטליים, וזו יוזמה מבורכת שתקטין את כמות טעויות האנוש בכתיבת הצ'ק דוגמת: תאריך שגוי, אי התאמה בין ספרות למילים (בסכום הצ'ק), חתימה וכיו"ב.

כמו כן, החוק לצמצום השימוש במזומן, תשע"ח – 2018, שמטרתו להגביל את השימוש הרחב במזומן ולצמצם את ההון השחור בביצוע עסקאות במזומן מעל 6000 ₪ יכנס לתוקף החל מאוגוסט 2022 ונראה שאף הוא עשוי להגדיל את היקף השימוש בצ'קים.

בנוסף, הצ'ק, להבדיל מכרטיסי אשראי, מאפשר גמישות בתאריכי הפירעון ובסכומי התשלומים.

בנוסף, מתוך הרצון לספק מעטפת פתרונות רחבה, וכחלק מהמהפכה הדיגיטלית, פיתחנו שירות לבתי עסק, המספק התחייבות לפירעון גם של הוראות קבע המשולמות בבתי העסק על ידי לקוחותיהם. השירות ניתן לבתי עסק, שמעוניינים לקבל תשלומים מלקוחותיהם באמצעות הוראה לחיוב חשבון, המהווה עבורם מעין צ'ק דיגיטלי, בסכום ידוע מראש ובפריסת תשלומים ידועה מראש. וזאת באמצעות מערכת שפותחה על ידי החברה ומוטמעת במערכות בית העסק.

כמו כן, בשנת 2021, הקמנו חברת בת בשם "מימון בקליק". מימון בקליק הינה חברת אשראי צרכני, שפיתחה מודל לניהול סיכונים און ליין במועד ביצוע העסקה, המאפשר מתן הלוואה ללקוחות בתי העסק לצורך רכישת מוצר או שירות. החזר ההלוואה נגבה מהלקוח באמצעות הרשאה לחיוב חשבון, תוך זיכוי בית העסק לאחר אישור קבלת התמורה או השירות.

אני גאה לספר שבינואר 2017 חברת מנורה החזקות, חברת האם של מנורה ביטוח, רכשה 40% ממניות חברת ERN וב2022 הגדילה את אחוזיה וכיום מחזיקה ב70% ממניות החברה. 

כניסתה של מנורה כשותפה, מחזקת את ERN ואת התפתחותה, תוך כניסה לשווקים נוספים והשקת שירותים בנוסף לשירותינו המרכזיים.

מערכות חברת ERN פרוסות בכ-15,000 נקודות מכירה ברחבי הארץ בבתי עסק שונים, מהרשתות המובילות בישראל ועד בתי עסק קטנים, תוך מתן שירות איכותי, מהיר ויעיל, בשקיפות ובמקצועיות.

מוקדי השירות שלנו זמינים בכל נושא ועניין ונותנים מענה באמצעות מגוון רחב של פלטפורמות דיגיטליות, לרבות אתר האינטרנט נוח וידידותי למשתמש שהוקם על מנת לספק שירות בזמינות מלאה. כמו כן השקנו אפליקציית סלולר מתקדמת ללקוחותינו.

בנוסף, קיים לרשות לקוחותינו ממשק אונליין ייעודי בו ניתן לצפות בנתונים ובמגוון רחב של דוחות בחתכים שונים, על מנת שלקוחותינו יוכלו ללמוד ולנתח את פעילות הצ'קים בבית העסק בכל עת.

בכבוד רב,
שי פרמינגר,
מנכ"ל  אי.אר.אן ישראל בע"מ ומנכ"ל מימון בקליק בע"מ



אי.אר.אן ישראל בע"מ. מ"ר: 54418אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.

היי דברו איתי בוואצאפ